MŮJ PŘÍBĚH


Václav Rada (film)

Kameraman, zvukař, scenárista, cestovatel a dobrodruh


FILM A NATÁČENÍ MĚ ZAJÍMÁ OD DOBY, CO JSEM NAVŠTÍVIL JAKO TURISTA ASIJSKÉ STÁTY ( Vietnam, Čína, Jižní Korea, Japonsko a Filipíny ). PŘEVÁŽNĚ MĚ ZAUJALY FILIPÍNY. NEVĚŘIL JSEM, ŽE MĚ TYTO KONČINY UCHVÁTÍ AŽ TAK, ŽE BYCH TAM CHTĚL ŽÍT AŽ DO SMRTI. JE TO POHÁDKOVÁ ZEMĚ A ZDALEKA NENÍ PROZKOUMANÁ LIDMI JAKO EVROPA A JINÉ STÁTY. FILIPÍNY MĚ NATOLIK UČAROVALY, ŽE JSEM SE ROZHODL POŘÍDIT SI FOTOAPARÁT A KAMERU. NAVŠTÍVIL JSEM VĚTŠINU VELKÝCH OSTROVŮ, KULTUR, TRADIC, ZÁKONŮ, TECHNOLOGIÍ CO V EVROPĚ NIKDO NEPOCHOPÍ. POKUD NEUVIDÍ NA VLASTNÍ OČI. JE TO ZÁŽITEK NA CELÝ ŽIVOT. AŽ TAM ČLOVĚK ZJISTÍ JAK SE HEZKY ŽIJE A ŽE BY SE TO DALO ZDOKUMENTOVAT. TAKŽE SE OD ROKU 2015 ZABÝVÁM FILMEM A VŠE KOLEM NĚJ. PRVNÍ PROFESIONÁLNÍ FILM BYL NATOČEN V ROCE 2016 A TO FILIPÍNSKO-INDICKÁ SVATBA. BYLA TO NEVŠEDNÍ UDÁLOST. TRADICE A VELKÁ ROMANTIKA NA KRÁSNÉM OSTROVĚ A KRÁSNÉM STAVENÍ U PLÁŽE. JEN JE NA FANTAZII JAK VŠE NATOČIT. V TAKOVÉM PROSTŘEDÍ JDE FANTAZIE JAKO NA BĚŽÍCÍM PÁSU. JEN POUŽÍT TO SPRÁVNÉ VYBAVENÍ, TRIKY A SAMOZŘEJMĚ DOBRÝ KOLEKTIV LIDÍ, KTEŘÍ SRŠÍ ENERGIÍ A DOBROU NÁLADOU. ALE TU ASIATÉ PŘEVÁŽNĚ MAJÍ A TO DÍKY ŽÁDNÝM STRESŮM. JEDINEČNÉ SNÍMKY A FILMOVÉ SEKVENCE MAJÍ VELICE VZRUŠUJÍCÍ EFEKT. PŘI FILMU AŽ NASKAKUJE HUSÍ KŮŽE A NASTÁVAJÍ EMOCE Z KONEČNÉHO VÝSLEDKU. FILM ZACHYCUJÍCÍ LIDSKÝ ŽIVOT JE VELICE KRÁSNÉ POVOLÁNÍ, JEŠTĚ KDYŽ JE SPOJENO JAKO KONÍČEK, KTERÝ VÁS BAVÍ. PO TŘECH LETECH JSEM SE VRÁTIL DO ČESKÉ REPUBLIKY, KDE CHCI TENTO KONÍČEK NADÁLE REALIZOVAT I JAKO POVOLÁNÍ.  

JAK PRACUJI?

DOPOSUD JSEM PŮSOBIL JAKO KAMERAMAN U RŮZNÝCH SLAVNOSTECH MÝCH KAMARÁDŮ. NYNÍ JSEM S KOLEGOU LUKÁŠEM ČERNÝM VYTVOŘIL SPOLEČNÉ STRÁNKY, KDE CHCI REALIZOVAT MŮJ SEN.

NA WEBOVÝCH STRÁNKÁCH SI LIDE MOHOU VYBRAT MOŽNOST SLUŽBY. PŘESTOUPÍ K OBJEDNÁVCE, NASTANE BĚŽNÝ KOLOBĚH, JAKO OSOBNÍ SCHŮZKA KDE SI POVÍME SE ZÁKAZNÍKEM JEHO PŘÁNÍ. DŮKLADNĚ PROJDEME SCÉNÁŘ NATÁČENÍ A OSOBNĚ NAVRHNU I PŘÍPADNÉ EFEKTY NEBO POSTUP NĚKTERÝCH SEKVENCÍ PRO EFEKTIVNĚJŠÍ SPÁD CELÉHO FILMU. DLE NÁROČNOSTÍ SE PŘIPRAVÍ ROZPOČET CELÉHO PROJEKTU. SAMOZŘEJMĚ SE TAKÉ DRŽÍME STANDARDNÍCH PŘIPRAVENÝCH BALÍČKŮ. CENA SE NEMĚNÍ, POKUD SI ZÁKAZNÍK NEPŘEJE ZMĚNU SCÉNÁŘE. DVA DNY PŘED UDÁLOSTÍ SI JEŠTĚ SEJDEME A DOPLNÍME DETAILY. PO UDÁLOSTÍ MOHOU VZNIKNOUT TAKZVANÉ DOTOČKY SCÉNÁŘE. NÁSLEDOVNĚ JE ZPRACOVÁNÍ NATOČENÝCH ZÁZNAMŮ VE STUDIU. K ZÁKAZNÍKOVI SE POSÍLÁ HRUBÝ NÁHLED FILMU. POKUD SE ZÁZNAM LÍBÍ, TAK SE PO DOKONČENÍ UKLÁDÁ NA SD KARTU. PŘÍPADNĚ DLE PŘÁNÍ ZÁKAZNÍKA NA JINÉ ÚLOŽIŠTĚ. POSÍLÁ SE POŠTOU. CENA ZA DÍLO SE PROVÁDÍ FORMOU ZÁLOHY A DOPLATKU.


„Myslím, že v umění, ale hlavně ve filmech se lidé snaží potvrdit svou vlastní existenci.“